dinsdag 22 juni 2010

Weer een LO voor het vakantiealbum

Van het weekend begonnen aan weer een LO voor het vakantiealbum. En natuurlijk weer Basic Grey papier gebruikt :P. Maar pas op, niet geschikt voor jeugdige kijkers!
Wij waren in de vakantie ook een dag in Swaziland, alwaar toevallig net het jaarlijkse Reed Dance Festival plaats vond. Dit is een zeer kleurrijk spektakel waarbij tienduizenden jonge vrouwen het dak van de koninginmoeder komen repareren met rietstengels en vervolgens met ontblote borsten voor de koning gaan dansen in een groot stadion. De koning kiest vervolgens uit al deze meisjes zijn nieuwe vrouw, een eer die zij niet mag weigeren. Volgens mij was het dit jaar zijn 15e vrouw! Het is een ritueel wat al eeuwen bestaat en als toerist ben je er van harte welkom. We hadden als een van de weinige blanken wel veel bekijks en werden ook nog geinterviewd voor de Swazilandse radio!
Er word veel gezongen en gedansd en iedereen is uitgerust met traditionele kledij, die bestaat uit heel veel gekleurde wollen kwastjes...

1 opmerking:

  1. Dag Monique,

    een kleurrijke layout voor een kleurrijk volk ! Ik ben vaak jaloers op hun kleurgebruik : met mijn kleurige kleren val ik hier altijd op in het grijs-bruin-zwarte Belgiƫ, maar daar zouden ze me niet eens zien staan. Behalve natuurlijk met dit witte velletje van mij..:)

    Een vreemd ( voor ons toch ) ritueel dat jullie meemaakten, maar voor hen waarschijnlijk heel zinvol en en dag om naar uit te kijken !

    groeten uit Belgiƫ
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen